Üzletünkben csak magyarországi forgalmazó által szavatolt, új / garanciális termékeket forgalmazunk.
A gyártók, forgalomba hozók által vállalt garancia időt a készülékhez adott, kitöltött gyártói jótállási jeggyel / bizonylattal biztosítjuk Önnek.
A Magyar jótállás előnyei:
A magyarországi forgalmazó hivatalos szervizpartnereinél tudja javíttatni a meghibásodott, elromlott készülékét. A nem magyar kereskedőtől történt vásárlás esetén a garancia ügyintézése legtöbbször külföldön történik, ezért általában a készüléket külföldre szállítják. Javítás után majd egyszer vissza küldik Önhöz.
Az ilyen módon szervizelt termékek javítási ideje nagyon hosszú lehet. Előfordul, hogy kedvezőbb árajánlatot kaphat egy nem magyar székhelyű termékeket forgalmazó cégtől. A termék jótállás ügyintézése emiatt elhúzódhat vagy bonyolódhat. Akkor vajon megéri a kedvezőbb ár az idegeskedést (és még többlet költsége is keletkezhet)?
A vásárolt termékkel kapcsolatban esetlegesen felmerülő panasz leggyorsabb megoldása érdekében javasoljuk, hogy forduljon közvetlenül a márkaszervizhez.
A Márkaszervizek menüpont alatt, válassza ki a listából termék márkáját, majd vegye fel a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken a szervizzel.
Amennyiben nem szeretné a márkaszervizt választani, természetesen a jogszabályok alapján hozzánk is fordulhat.
Ha Ön viszi a terméket márkaszervizbe, akkor adott esetben ez gyorsíthatja az ügyintézést.
Az általunk forgalmazott készülékekhez tartozó márkaszervizek különböző feltételekkel és kényelmi szolgáltatásokkal dolgoznak.
Kérjük, minden esetben tájékozódjon a konkrét szervizben elérhető szolgáltatásokról, mert sok esetben ezek a szolgáltatások magukban foglalják a javításra szoruló termék szállítását is!
A javítás ideje függ a terméktől és annak hibájától. Az Eladó köteles a jótállási, kellékszavatossági igényeket megfelelően kezelni, de a javításokat a márkaszerviz végzi.
Amennyiben a hibás terméket szaküzletünkben adtad le, a szervizelési idő megnövekszik a márkaszervizbe való el-vissza juttatás idejével.
A termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel.
Kivétel, ha a szerviz hardver hibát nem talált, azaz a meghibásodást a szakszerűtlen kezelés, vírus, nem jogtiszta szoftver stb. okozta.
A javítás állapotáról kérjük, minden esetben annál a szerviznél érdeklődjön, ahol leadta a készüléket javításra!
Figyelem!
A hardver és szoftver meghibásodásából bekövetkező adatvesztésért nem vállalunk felelősséget!
Az adatmentésről minden esetben a vásárló köteles gondoskodni!
Általános jótállási feltételek:
Jótállási idő:
A jótállás időtartama a termék árától függően a következő:
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, üzembe helyezés napjával kezdődik. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A javítás időtartama:
A javítás általában néhány napot vesz igénybe.
A javítási idő függ a javítandó készülékek számától, az alkatrész elérhetőségétől, valamint a tapasztalt hibajelenségtől.
Értesítés a javítás befejeztéről, készülék átvételéről:
Ha az átvételkor adott meg e-mailcímet, a munkalap lezárását követően egy automatikus levélben értesítjük a készülék átvehetőségéről.
Továbbá lehetősége van arra, hogy a javítás elkészültéről telefon vagy SMS értesítést kérjen, ehhez mindössze a pontos mobiltelefonszámot kell megadnia a termék átadáskor.
A fogyasztó jogai:
Javítási munkával kapcsolatos tájékoztató, feltételek:
Eljárás vita esetén:
A jótállásra kötelezett a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A kötelezett a Fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, ennek másolatát a Fogyasztónak át kell adni. Ha a kifogás rendezésének módja a Fogyasztó igényétől eltér, ennek indoklását a jegyzőkönyvben meg kell adni. Ha a kötelezett a Fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a Fogyasztót. Ha a hiba ténye, jellege, illetve a hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges a Fogyasztó a kijelölt minőségvizsgáló szervezetektől szakvéleményt kérhet. A szakvéleményezés lehetővé tétele érdekében a kötelezett fokozott együttműködésre köteles. Ennek keretében köteles a Fogyasztó részére (a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó) álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot adni. További vita esetén a Fogyasztó a helyi Békéltető Testülethez, valamint az illetékes Városi Bírósághoz fordulhat.
Nem tartoznak a jótállás körébe:
- A termékhez adott szoftverek. Szoftverhiba, szoftverek okozta hibák, vírusok okozta problémák, nem rendeltetésszerű használatból eredő hiba, túláram okozta hiba, ha a terméken külsérelmi nyom látható, törés, adatvesztés, természeti csapás, villámcsapás, zárjegy sérülése-eltávolítása. A windows rendszerrel telepített gépeken elvégzett munkák után a számítógépet megtekintett, kipróbált, működőképes állapotban adjuk át a vevőnek, az üzlet elhagyása után az esetleges frissítések vagy hardver inkompatibilitási hibák miatt később bekövetkező működési hibára semmilyen tekintetben nem vállalunk semmiféle garanciát.
- A jótállás tárgyát képező berendezésekkel összekapcsolt számítógépes munkaállomások, számítógépes hálózatok, valamint az alkalmazott szoftverek helytelen használatából vagy azok hibás működéséből eredő hibajelenségek feltárása valamint elhárítása.
- A gyártó által előírt rendszeres ellenőrzések, karbantartások elmulasztásából eredő meghibásodások kijavítása.
Ezekből adódó hibák javítása nem tartozik a garancia körébe. A javítás anyag és munkadíját a vevőnek, készülék tulajdonosának kell kifizetnie.
A jótállási igény érvényesítését kizáró okok:
(a) nem rendeltetésszerű használat vagy a terméknek nem a használati útmutatóban foglalt utasításoknak megfelelő kezelése vagy működtetése esetén, ideértve – de nem kizárólag – a helytelen tárolást, leejtést, elemi kárt, erőszakos külső behatás okozta rongálást (törés, villámcsapás, áramingadozás, stb.), egyéb a vásárlás után keletkezett okból bekövetkezett meghibásodást,
(b) szakszerűtlen karbantartás vagy változtatás,
(c) nem a gyártó által szolgáltatott vagy jóváhagyott szoftver, adathordozó, alkatrész, tartozék vagy kellékanyag használata,
(d) a termék specifikációtól eltérő üzemeltetés,
(e) bármely, a hibát vagy annak okát előidéző beavatkozás vagy javítás, amelyet nem a jelen Jótállási jegyen feltüntetett szervizpartner végez el,
(f) baleset, szerencsétlenség vagy bármely egyéb ok miatt, ideértve – de nem kizárólag – a villámlást, a vizet, a tüzet, zavargásokat vagy a nem megfelelő szellőzést.
A Forgalmazó és a javítószolgálat Jótállási jeggyel kapcsolatos kötelezettségei: